Nobina.no i ny drakt

Se hvor fine vi har blitt

Nå lanseres Nobinas nye varemerke og grafiske profil. Dette er den største oppgraderingen siden etableringen av merkevaren i 2009. Mye har skjedd både i og utenfor Nobina siden den tid, og det var naturlig med en fornyelse. «Et varemerke skal beskrive den jobben vi gjør hver dag, hvilken forskjell vi gjør for samfunnet og skal være noe som gjør oss stolte», forteller David Erixon, sjef for kommunikasjon i Nobina-konsernet. Vår nye merkevare har et enda sterkere fokus på den reisende, men vi fortsetter også å holde fast på det vi gjør godt i dag: Forflytte samfunnet hver eneste dag, og vi skal gjøre det på en enda bedre og tydeligere måte.

I vår nye grafiske profil har den tidligere lysegrønne fargen fått en mørkere nyanse; dette passer bedre med hvordan våre skjermer fremstiller fargene i dag. Det er også gjort små endringer på logoen, skrifttype og bildemateriale. Det skal være lett å kjenne igjen noe fra Nobina, og vi håper vi tydelig kan vise omverdenen hvem vi er og hva vi står for. Forberedelsene begynte for et år siden og resultatet ser du altså her.

Copyright Nobina 2021